Cieľ:
	Podnietiť deti, aby si uvedomili, aké činnosti a roly sú
	v spoločnosti zvyčajne pripisované ženám a aké mužom.
	
	
	Čas: 45 minút
	
	
	Veková skupina: 1. a po obmenách aj 2. stupeň ZŠ
	
	
	Pomôcky:
	bežné pomôcky na kreslenie, lepidlo, výstrižky
	z časopisov a novín
	
	
	Postup:
	Vopred požiadame dievčatá a chlapcov, aby si na
	ďalšiu hodinu priniesli výstrižky z novín a časopisov, ktoré
	zobrazujú mužov a ženy pri rôznych činnostiach. Najprv
	si spoločne prezrieme výstrižky, pričom s deťmi sledujeme,
	pri akých činnostiach sú zobrazovaní prevažne muži
	a pri akých prevažne ženy. Môžeme vytvoriť najčastejšie kategórie
	„mužských“ a „ženských“ činností a napísať ich na
	tabuľu.
	
	Potom si urobíme „prevrátený“ svet. Necháme, aby deti obrázky prekreslili, povystrihovali alebo inak upravili, a to tak, že ženy budú robiť pôvodne mužské činnosti a naopak, muži ženské. Môžeme deti motivovať, aby vytvorili čo „najzábavnejšie“ obrázky, na ktorých budú ženy zobrazené pri „typicky mužských“ činnostiach a muži zasa naopak pri „ženských“.
	Diskusia:
	Východiskom diskusie môžu byť „najzábavnejšie“
	obrázky. Prečo pôsobí svalnatý chlap s dieťatkom smiešne? A je to
	naozaj také smiešne? Vedieme deti k tomu, aby si uvedomili, že
	väčšinu ľudských činností môžu pokojne vykonávať tak ženy,
	ako aj muži.	
	
		
				