Cieľ:
	Ukázať deťom, že „typicky ženské“ a „typicky mužské“
	správanie nie je dané „od prírody“, nie je dopredu dané,
	ale je mužom a ženám odmalička vštepované.
	
	
	Čas: 45 minút
	
	
	Veková skupina: 2. stupeň ZŠ a SŠ
	
	
	Postup:
	Budeme vymýšľať darček (oblečenie, hračky, knihy)
	pre bábätká a deti. Dievčatá a chlapcov rozdelíme do skupín
	a jednotlivým skupinám dáme tento námet:
	
	
	Chystáte sa na návštevu k príbuzným alebo známym, ktorí majú
	malé dieťa. Je to celkom maličké bábätko a vy ste ho ešte nevideli.
	Viete len, že je to dievčatko a volá sa Marienka. Čo by ste
	mu mohli darovať? Oblečenie? Aké? Hračku? Akú? Knižku?
	Akú?
	
	(Iná skupina bude „vedieť“, že je to chlapček a volá sa Janko. Ďalšia skupina bude „vedieť“, že Marienka alebo Janko chodí do piatej triedy ZŠ.)
Potom skupiny referujú o tom, aké darčeky vymysleli pre „svoje“ dieťa. Môžu ich napísať (nakresliť) na tabuľu.
	Diskusia:
	Urobíme „inventúru“ darčekov a jednotlivé skupiny
	vysvetlia, prečo sa rozhodli práve pre ten–ktorý darček.
	Prečo považujeme práve tento darček za vhodný pre Marienku
	a tamten pre Janka? Kúpili by sme rovnaké darčeky dvojčatám
	Jankovi a Marienke? „Netradičné“ nápady využijeme ako invenčné
	narúšanie stereotypov. Ak by sa vyskytli nebezpečné
	alebo inak neprimerané „darčeky“, môžeme do diskusie
	vniesť aj otázku zodpovednosti.	
	
		
				