Pramene

Výskumy o rodových rozdieloch vo výchove a vyučovaní sú uverejňované v časopisoch Gender and Education, Sex Roles, Sex Education, Educational Studies, Journal of Teacher Education.
Ďalším zdrojom pedagogických výskumov v oblasti rodových rozdielov vo vyučovacom procese môžu byť webové stránky americkej asociácie American Association of University Women (AAUW) alebo európskej asociácie Gender and Education Association (GEA). Asociácia združujúca inštitúcie pre feministickú pedagogiku — Association of Institutions for Feminist Education (AOIFE) uverejňuje svoje výskumy na stránke http://www.let.uu.nl/aoife/.
Literatúra

Archer, J. — Lloyd, B.: Výchova chlapcov a dievčat. In: Aspekt 1/2000.
Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Portál, Praha 1997.
Giddens, A.: Sociologie. Argo, Praha 2001.
Christensen, C. A. — Massey, D. R.: Student teacher attitudes to sex role stereotyping: Some Australian data. In: Educational Studies 1990, zv. 16, č. 2.
Klinger, C.: Dva kroky vpred, jeden vzad — a štvrtý krok ponad ne. In: Aspekt 1/1998.
Koppermann, C.: K pojmu rodovo špecifická socializácia. In: Aspekt 1/2000.
Langmeier, J. — Krejčířová, D.: Vývojová psychologie. Grada Publishing, Praha 1998.
Oakleyová, A.: Pohlaví, gender a společnost. Portál, Praha 2000.
Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 2002.
Stiegler, B.: Ako uplatňovať rodové hľadisko. Aspekt, Bratislava 2002.
Tatar, M. — Emmanuel, G.: Teachers’ perceptions of their students’ gender roles. In: The Jounal of Educational Research, marec–apríl 2001, zv. 94, č. 4.
Vágnerová, M.: Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Karolinum, Praha 2001.