Ako sa mali počas pandémie učiteľky a učitelia
Iná hodina etiky či občianskej náuky
Pandémia COVID-19 negatívne ovplyvnila duševné zdravie a pracovnú pohodu učiteliek a učiteľov. Zároveň zviditeľnila, že na zabezpečovanie psychickej a pracovnej podpory vyučujúcich chýba systémová podpora.
Negatívny dosah pandémie na životy žien súvisí s tým, aké postavenie sa v spoločnosti pripisuje ženám a ako je hodnotená práca, ktorá súvisí so starostlivosťou a za ktorú majú podľa rodových očakávaní zodpovedať predovšetkým ony. Viac o vplyve pandémie na životy žien si môžete prečítať TU.
Pripravili sme pre vás sériu metodík, prostredníctvom ktorých môžete tieto témy otvoriť so svojimi žiačkami a žiakmi. Vychádzajú z pedagogického konštruktivizmu rodovej kompetencie a kritickej pedagogiky. Spravte si v triede inú hodinu občianskej náuky či etickej výchovy.
Anotácia: Pandémia COVID-19 negatívne ovplyvnila duševné zdravie a pracovnú pohodu učiteliek a učiteľov. Zároveň zviditeľnila, že na zabezpečovanie psychickej a pracovnej podpory vyučujúcich chýba systémová podpora. Téma prežívania a postavenia učiteliek a učiteľov sa v konečnom dôsledku dotýka aj žiactva a kvality jeho vzdelávania, preto by mala byť súčasťou vyučovacieho procesu.
Ciele: Žiačky a žiaci sa oboznámia s tým, ako
- analyzovať situáciu učiteliek a učiteľov počas pandémie,
- navrhovať riešenia na zníženie negatívneho vplyvu pandémie na vyučujúcich.
Odporúčaný vek: 15 - 19 rokov (SŠ)
Odporúčaný predmet: občianska náuka, etická výchova
Dĺžka: 45 minút
Pomôcky: predmet alebo fotografia vystihujúce náročnosť pedagogickej práce počas dištančnej výučby, papier alebo zošit, písacie potreby, tabuľa alebo flipchart, vytlačené podklady z prílohy (počet závisí od počtu skupín, ktoré vytvoríte), veľké papiere na tvorbu posterov (počet závisí od počtu skupín, ktoré vytvoríte), fixky
Celú metodiku vrátane príloh si môžete stiahnuť TU.